ÄLGAR, BLÅBÄR OCH SVAMP

Läste i tidningen i morse att det finns mycket svamp och blåbär i år.
Detta var tvunget att undersökas så fram med storstövlarna och till skogen.
När jag gick där och tittade i backen efter alla dessa delikatesser så brakade det till bara några meter i från mig, jag höjde blicken och mötte en anan...älgens.
Jävlar rent ut sagt vad rädd jag blev....tänkte springa hem men älgen kom på den tanken före mig och drog iväg så det skakade i hela backen.
Jag måste erkänna att jag alltid har varit lite rädd för älgar, haft många konstiga upplevelser runt dom som gör att jag tycker de är otäcka.
Men eftersom älgen drog före mig så fortsatte jag min skogstur på darriga ben fram till det ställe jag vet att det normalt växer kantareller.....och det fanns verkligen massor av små godingar där, för små för att plockas....men snart så.
Fortsatte till bärskogen för att titta efter blåbär och ja det finns gott om dom också, men samma där alldeless för tidigt att plocka, dom smakar inget ännu.

Idag börjar gubben sin semester så Åse och jag åkte till Skoghall för att hämta honom, vi passade oxå på att byta kolsyrepatroner till sodastreamern,handla lite och sen åkte vi tll Norrstrands pizzeria



Jag åt en liten panpizza med vitlöks yoghurt mums.


Nu sitter jag på verandan och dricker kaffe med gubben, Åse och Lennart.

Förövrigt tittade jag på Lag VM i Speedway igår och det var ruskigt spännande så nu har Sverige gått till Final som körs i morgon på SVT24 Kl 19,30.
Jag kan varmt rekomendera er att titta på det för det är hemskt spännande även om man inte är Speedway tokig.
Jag har köpt en krysantemum idag som jag tänkte sätta på Eddies grav så det blir lite fint där, tycker fortfarande att det är jobbigt att gå dit men jag ska ta mig i kragen och göra det imorgon.
Vi hörs.....

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad gott det såg ut...

Och jag vet ju av erfarenhet att du gillar vitlöksdressing!!! Mums dä!!

2009-07-17 @ 21:09:33
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

NU har du fler "goding-bilder" på min blogg... Hehe!!

2009-07-17 @ 23:23:02
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: mona

Det såg smarrigt ut!

2009-07-19 @ 19:58:20
Postat av: mona

Återblickar här på di nblogg och kan inte låt abli att dra på munnen! Kommer du ihåg när du var 3-4 år och mötte en älg ute på Lillgatan! Det måste ha varit världens skräckupplevelse för en sån liten tjej. Älgar ÄR stora! Sedan hade vi ju älg lite varstans i samhället, mycket skriverier om dom minns jag.

2009-07-29 @ 22:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0