Lite om allt..

Annars har det ju varit Oxhälja, köpte knäckebröd och åter knäckebröd, har nog för ett helt år framåt.
Jag har även tagit reda på Päron, gjort päron muffins och kakor.
plockat kantareller i mängder.
Igår hade jag med Mamma och Anita till skogen och plockade kantareller, skönt att inte plocka till sig själv då det ändå är ganska tråkigt att rensa dom trots att det finns många tips och ideér om hur rensningen ska gå till.
Den med mjöl och vatten funkar jätte bra.
Lyckades även med bedriften att köra över syrrans svampkorg, lite snöpligt då hon bara hade lite trattisar i den som skulle bli dagens soppa, resten hade hon gett bort till Anita.
Har även gjort en tur idag, lite gula och trattisar fick det bli.
Hem och rensade och sedan hamnade de på varma mackan...mums.

På förmiddagen hde vi arbetsdag i hundklubben.
Vi träffades i Tidafors för att olja in våra agilityhinder

 



Är man många som hjälps åt så går det ganska fort..skönt att det är gjort.
Kanske vi ska olja dom en gång till innan det är dags att ställa in dom för vintern, det kan ju inte skada.

Måste bara få visa...härom dagen var det en hel älgfamilj här på besök.
En ganska stor tjur och en ko med två årskalvar.
Jäklar vad maffigt det var.

Inte den bästa bilden men jag har stor respekt för dessa djur så jag vågade mig inte närmre.
Jag hoppas faktiskt att denna lilla älg familj överlever jakten.


Kommentarer
Postat av: IzZzY

Nu blir jag lite avundsjuk. Vill också ha kantarellmackor och älgbesök! :)

2009-09-13 @ 20:20:42
URL: http://IzZzY.se
Postat av: mona

Hoppas familjen går långt in i skogen!

Tur att det finns en handarbetskorg!! Och påsar! Kram

2009-09-14 @ 10:34:07
Postat av: kicki

Ja visst är det mastigt att se dessa älgar, och de har varit här nere i haget länge nu...Va fint ni gjort i Tims rum, blev det ett tv rum av adet istället.

Ha det gott..kram

2009-09-14 @ 14:21:45
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är det mastigt att se dessa älgar, och de har varit här nere i haget länge nu...Va fint ni gjort i Tims rum, blev det ett tv rum av adet istället.

Ha det gott..kram

2009-09-14 @ 14:37:06
Postat av: Ulrika

Men Mari!!!

Oj vad du lagt ner dig på bloggandet...

Duktigt tycker jag!!!

Nej, än ser jag inte ut som en gris, har väldig snuva och huvudvärk. Hade ont i halsen de första dagarna... Men snart är jag med er igen, så passa på och njut!! =)

Taskigt av dig att köra på Monas svamp...

Men jag kan tro att ni har haft roligt åt det!!

Ses snart... Kramis!!

2009-09-14 @ 19:09:55
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0