Jävlar.....

Ska nu göra en bekännelse.....jag har fått böter för första gången i mitt snart 40-åriga liv.
Skulle till frissan...sent ute, bilen krånglade och jag fick stanna två gånger efter den korta sträckan ner till Molkom.
Sista gången jag var ur bilen glömde jag att sätta på mig bältet!!
Precis innan jag var framme hos frissan stod dom......POLISEN.
Tänkte att det här går ju fort för jag hade inte druckit alkohol, ej kört för fort och bältet satt där det skulle.....TRODDE JAG!
Vad ska man säga, ursäkta Fru konstapeln men jag är inte av den sorten som kör utan bilbälte i vanliga fall, undra hur många gånger hon hört det??, så jag lät bli att en säga det utan konstaterade att där satt jag ju utan bälte.

1500:- kan man ju ha trevligare för!!

Var ju tvungen att berätta för gubben hur eländigt det stod till med mig...snyft, han konstaterade bara att jag nog hade tjänat ihop till dom böterna på de 22 år jag varit prickfri och föreslog att jag skulle dela upp summan på lika många år så var det inte så förskräckligt.

Nåväl sagt och gjort.....68,20:-/år, inte så farligt trots allt.

Det kan jag leva med!


Kommentarer
Postat av: kicki

Men Mari....ja herre gud va lätt är det inte att glömma, jag blev stoppad 2 dagar i sträck förra veckan. 2 ggr utanför OBS/ikea och 1 ggr utanför konsum i Molkom...nu har jag gjort mitt tycker jag, visade ju iaf att jag var nykter.

Kramen från en yrslig kicki

2009-09-15 @ 11:11:53
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: mona

Bäst att va noga med bältet i fortsättningen! Det verkar som om de ofta är här i lilla Molkom. Bra tycker jag;) Och 68 kronor om året är inte så farligt!

2009-09-15 @ 13:55:19
Postat av: Ulrika

Stackare...

Men HUR kunde du glömma??

Man känner sig ju naken om man inte har bälte, iaf jag...

Men jag tror att du aldrig kommer glömma det i fortsättningen!!! =) Kjam!!

2009-09-15 @ 22:10:16
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0