UPPFÖR OCH NEDFÖR

Det låter som jag ska ta er med på en skidtur...men så är inte fallet, dock en upplevelse i livet.
Jag brukar inte vara alltför personlig i min blogg men idag blir ett undantag.
I bland är livet hårt och jobbigt, det är uppförsbacke hela tiden och man bara strävar och strävar för att ta sig upp, när man sen känner att man står där längst upp aldeless slutkörd och kippar efter andan och man hade tänkts sig att nu rullar det bara nedför....raka spåret. Då just då inser man att nedförsbacken, då man bara ska rulla med plötsligt har förgrenat sig och man står inför ett livsviktigt val, man orkar inte välja väg och blir kvar där på kullen, förvirrad och utan någon stans att ta vägen. Det är då det är så lätt att man rullar baklänges ner tillbaks där man var.....på ruta ett!
Sen börjar strävan upp igen..............

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, tyvärr...

Så är det ibland!!

Kramis!!!

2009-01-10 @ 10:02:27
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: kicki

Tack för att du tänker på mej...

läser dina ord ovan och blir orolig, har det hänt något...kramen från grannkärringen

2009-01-11 @ 11:53:38
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: mona

Vi får göra många vägval i livet och just valen blir många gånger avgörande för hur det ska se ut längre fram. Ibland är det viktigt att våga sej in på okända stigar också! Även om det kan kännas både svårt och läskigt. Vilken väg du än väljer så hoppas jag den inte går uppför hela tiden! Kram!

2009-01-11 @ 19:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0