Tung dag...

Jag, Mona Och Åse träffade prästen som ska hålla i begravningen igår,en trevlig och sympatisk kvinna.
Känslan av den overklighet som infann sig under vårt samtal är jätte konstig att beskriva, att försöka beskriva mammas liv i ord och känslor, hur bär man sig åt för att ge en rättvis bild på en människas 68 åriga liv!?
Jag hoppas och tror iallafall att mamma skulle varit nöjd och det är huvudsaken.

Efteråt åkte vi till mammas lägenhet och plockade, villket också är en obeskrivlig känsla.
Man får bita ihop och bli den hyper praktiska och stänga av känslor.
Jag är så tacksam för att jag har en syster som jag kan dela allt med, både känslomässigt och praktiskt.

Idag på morgonen har jag tagit fram musik som ska spelas imorgon, ska lämna in det hos begravningsentreprenören under dagen.
Så jätte jobbigt att lyssna till, bävar inför morgondagen.
Strax ska vi åka till lägenheten igen för att fortsätta packa, har egentligen bara lust att gå och lägga mig igen och vakna först när allt är över, är nog ganska fegt men det är så jag känner.

Det ser ialla fall ut som om det skulle bli fint väder....solen skiner faktiskt här i Duvenäs trots allt!


Kommentarer
Postat av: kicki

Jag kan riktigt känna hur du mår på dina ord....sorg, smärta...obeskrivlig saknad som man inte trodde fanns...ja herre gud, vad mycket vi som människa skall klara, men Mari, du ät stark..du klarar detta, efter att begravningen är över, då kommer du vara ännu tröttare och svagare. Då är det skönt att få sova. Skickar en go, varm kram från grannen strax ovanför. Tänker på er imorgon.

2010-12-07 @ 17:55:44
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: mona

Jag orkar inte tänka på/ta in att vi ska ta adjö av mamma imorgon. Att vi aldrig mera ska få träffa henne i det här livet känns så ofattbart och så sorgligt.

Hoppas att det ska lätta efter i morgon. Kram

2010-12-07 @ 21:11:35
Postat av: Åse

helt sjukt, förstod int ens på begravning att de va hennes begravning vi var på.. ja försåt det inte nu heller.. håller me mona, så svårt att ta in eller ens förstå att hon int finns kvar nö mer ! älskar dej ♥

2010-12-09 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0