Lite av varje.....

I Torsdags for jag och syrran på vår årliga tutbingo kväll, en helkväll i regementsskogen men tyvärr utan vinst.
På Fredagen begav vi oss till skogen, egentligen för att plocka bär......men det var väldigt tunnt med dom så istället blev det lite kantareller.





Det är så himla skönt för både kropp och själ efter en dag i skogen även om vissa saker kan vara primitivt.....
Kvällen tillbringade vi i Tidafors för arbetskväll på Loppisen.
Lördag sken äntligen solen och det blev lite sol och bad, passade på att slipa golvlister som jag sedan grundmålade.
På eftermiddagen plockade jag Hallon som blev till saft och sedan fick det bli soffan med GP Speedway.

Idag har vi ägnat oss åt att stycka en tjur som fick nödslaktas


Det tar ganska många timmar att ta reda på så mycket kött, men nu ligger delar av den i frysen i väntan på goda middagar...puh.
Den här helgen har gått fort och jag har faktiskt inte haft någon jobb ångest ännu, imorgon bitti drar det igång.
Aloha.....


Kommentarer
Postat av: mona

Waoow vilken stor tjur!! Förstår att det är mycket arbete att ta reda på köttet. Men vilket guld att ha i frysen sedan;)

Hi hi, primitivt iskogen.. tror inte det är många som ser vad du syftar på!!

Kram

2010-08-16 @ 19:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0